Tornadoskolan

Välkommen till Tornadoskolan i Skarpnäck

Tornadoskolan är en liten friskola i Skarpnäck med förskola, skolår F-9 och en integrerad fritidshemsverksamhet.

Skolan kännetecknas av hög vuxennärvaro som skapar en nära kommunikation till elever. Skolan präglas därför av trygghet och social trivsel som byggs upp också genom skolans litenhet och känslan av gemenskap och delaktighet.
Det är nära till beslut i och med ett tätt samarbete mellan alla enheter på skolan.

Tornadoskolans vision är att alla elever lämnar oss med goda kunskaper
och som empatiska människor med god självkännedom och framtidstro.

Tornadoskolan har en hälsoprofil och erbjuder eleverna rörelse under skoltid.  På elevens val kan eleverna välja fotboll, dans, pulsträning/ klättring på skolans gym, musik och fördjupningar i andra ämnen.

Tornadoskolan lånar ut sin fina musik och danssal till Kulturskolan, på eftermiddagstid, som erbjuder kurser i musikmix, dans och teater. Detta gynnar elever på vår skola och väldigt många andra  barn i Skarpnäck och närområdet.

Kalendarium

MARS

Skolvalet 2024
Vi kommer att ha några lediga platser i förskoleklassen som startar HT24.
Detta gäller även några klasser i åk 1-7.
Hör av er till skoladministratören Ankie Glas i så fall. (ankie.glas@tornadoskolan.se)

Tornadoskolan är vinnare av Atvexas kvalitetspris 2023!
Tornadoskolan  tog hem kvalietetspriset i kategorin "Innovation" med projektet "Samarbetet med Kulturskolan" vilket vi är riktigt stolta över!

Ställ Er i kö
Vi har några lediga platser i klasserna och det går bra att höra av sig till oss eller göra en ansökan här. Hör av er till rektor, Djordje Petrovic, eller biträdande rektor, Anne Korkmaz, om ni är intresserade av plats.

Hälsoprofil
Här kan du läsa mer om skolans hälsoprofil och se bilder från elevens val!

Skolinspektionen hade senaste tillsyn på Tornadoskolan i september 2019
Skolinspektionen hade tillsyn gällande skolans arbete med extra anpassningar/ särskilt stöd och kom fram till att Tornadoskolan uppfyller författningarnas krav om elevers rätt till extra anpassningar och särskilt stöd!